Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä uudelle linuxin käyttäjälle.  (Luettu 1806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ace Of Spades

• Trolloololololo
  • Kirjailija
  • *
Vinkkejä uudelle linuxin käyttäjälle.
« : torstai 19 Toukokuu - 2011 - 20:17 »
Elikkäs hommasin uuden koneen ja täs on linux. Tänne saa siis postailla vinkkejä :slap:
Nii ja ite meen ainaki ubuntulla.
ongelman nyt ois se että ku meen tibiaa ni se välkkyy sillai oudosti 0.o
Windoussilla se korjaantu ku painoin options grafiikat sit sielt open gl...
Tääs waan ei löydy sitä.
« Viimeksi muokattu: perjantai 20 Toukokuu - 2011 - 12:01 kirjoittanut Ace Of Spades »
...olen puoliksi kiinalainen. :p

Sain vihdoinkin selityksen miks piirrät niin hyvin

Selittääks sekin sen et koska oon mustaihoinen kongolainen niin soitan hyvin viidakkorumpuja?

;/

Poissa Zantos

• Führer
  • Konkari
  • *
Vs: Vinkkejä uudelle linuxin käyttäjälle.
« Vastaus #1 : torstai 19 Toukokuu - 2011 - 20:34 »
tarviiksää neuvoo johonkin tiettyyn vai mitä sää kyselet? jos ei ongelmii oo vielä ilmenny niin kannattaa varmaan lukee netistä jotain yleispätevää paskaa linuxista ennen kun alkaa täältä niitä yleispätevii neuvoja pyyteleen.. internet on ohjeita pullollaan

niin ja tässä vielä vinkki, vaihda windowsiin jos et osaa :P
E. ja niin onks sula siis joku linux mintti vai ubuntu tai kubuntu vai mikä sul o? kertoo melki yhtä paljo ku sanos et mul on nokia puhelin

Poissa Ace Of Spades

• Trolloololololo
  • Kirjailija
  • *
« Vastaus #2 : perjantai 20 Toukokuu - 2011 - 12:21 »
bumpy :o

Selittääks sekin sen et koska oon mustaihoinen kongolainen niin soitan hyvin viidakkorumpuja?

;/

Jazzbunny

« Vastaus #3 : perjantai 20 Toukokuu - 2011 - 23:52 »
Jos käytät Ubuntua niin sieltä Järjestelmä -> Ylläpito -> Laiteajurit-valikosta voit vaihtaa näytönohjaimen ajureita. Luultavasti sulla ei nykyiset ajurit toimi kunnolla, ja se aiheuttaa ongelmia. Toinen mesta mistä voit valkkailla noita ajureita on toi Synaptic, joka löytyy kans tuolta ylläpitovalikon kautta.

Poissa xybetuks

• mc
  • Konkari
  • *
« Vastaus #4 : lauantai 21 Toukokuu - 2011 - 01:21 »
Kannattaa ladata sandbox, eipä nyt liity niinkää linuxiin mutta kuitenkin. Wine on myös hyvä ohjelma, jolla saat windowsin ohjelmat toimimaan.

Kannattaa opetella vähä commandeja, auttaa todella paljon ku saat kirjottaa consoleen vaan tietyn rivin ja haluttu ohjelma latautuu koneellesi~
Foliohatuthan täällä on kaikilla päässä, koska Marsista on löydetty ihmisenkaltaisten olioiden rakentamia asumuksia, mutta NASA on "hukannu" kuvat sieltä, Armstrongin kuukävely tehtiin studiossa ja WTC:n iskujen takana on jenkkihallitus.

Ai niin, ja sitten tosiaan toi Tibia.fi:n salaliitto kaikkien hakkeroimiseks. Jahvat tulloo, pois alta!

Poissa Ace Of Spades

• Trolloololololo
  • Kirjailija
  • *
« Vastaus #5 : lauantai 21 Toukokuu - 2011 - 10:29 »
Jos käytät Ubuntua niin sieltä Järjestelmä -> Ylläpito -> Laiteajurit-valikosta voit vaihtaa näytönohjaimen ajureita. Luultavasti sulla ei nykyiset ajurit toimi kunnolla, ja se aiheuttaa ongelmia. Toinen mesta mistä voit valkkailla noita ajureita on toi Synaptic, joka löytyy kans tuolta ylläpitovalikon kautta.
Joo en löytäny noita laiteajureita 0.o Ja mitäs sitten tossa synapticissa pitäis duunailla?
V Toivottavasti et nyt hylkää mua mutta en osaa avata consolea :slap:
« Viimeksi muokattu: sunnuntai 22 Toukokuu - 2011 - 06:13 kirjoittanut Ace Of Spades »

;/

Jazzbunny

« Vastaus #6 : lauantai 21 Toukokuu - 2011 - 13:29 »
Joo en löytäny noita laiteajureita 0.o Ja mitäs sitten tossa synapticissa pitäis duunailla?

No se riippuu siitä mikä sun näytönohjain on. Sen saat selville esim kirjottamalla konsoliin lspci | grep VGA. Mulla toi tulostaa: 03:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV41.8 [GeForce Go 6800] (rev a2) ja synapticista voi sitten valita nvidia-current ajurin. ATIn näytönohjaimilla voi valita fglrx ajurin tai radeon nimisen. Intelin näytönohjaimet tuppaa toimimaan automaattisesti.

lspci näyttää pci väylässä olevat laitteet, lsusb näyttää usb väylässä olevat vehkeet ja toi grep VGA karsii pois kaikki rivit jossa ei esiinny sanaa VGA.

Poissa Ace Of Spades

• Trolloololololo
  • Kirjailija
  • *
« Vastaus #7 : sunnuntai 22 Toukokuu - 2011 - 06:59 »
Niin siis ku olen niin noppa niin onko mahollista tehä joku kuva apu juttu mikä jeesais mua :bounce:ww

;/

Poissa Ace Of Spades

• Trolloololololo
  • Kirjailija
  • *
« Vastaus #8 : keskiviikko 25 Toukokuu - 2011 - 14:54 »
voi ny wittu tartteen jeesiä!

;/

Poissa Zantos

• Führer
  • Konkari
  • *
« Vastaus #9 : keskiviikko 25 Toukokuu - 2011 - 20:17 »
jos et oikeesti löydä ees terminalii ja  tarvit kuvallista apuu (et löydä apua googlaamalla) niin harkitsisin vakavasti käyttöjårjestelmän vaihtoo wintoosaan.. ja tohon sun tibia ongelmaan, jos sulla vielä se on.. mee sinne graphics settingeihin ja kato onko fps rajotettu (mulla se ja se light effect juttu vaikutti kuvan rakeisuuteen, eli jos ei ollu light effectit pääl niin oli normaaliia karkeempaa aika rajusti)

tartsi

« Vastaus #10 : tiistai 31 Toukokuu - 2011 - 17:55 »
console pitäs löytyä jostain ylävalikosta nimellä "terminal" (ainakin jos sulla on ubuntu) ja kannattaa opetella tosiaan jotain peruskomentoja jos linuxii aiot pisempäänkin käyttää

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #11 : tiistai 07 Kesäkuu - 2011 - 18:51 »
Joo elikkäs täähän  on mun ja broidin kone. Sain tietää eet täs on intelin näytön ohjain jms.. Mitäs sit pitäs tehä?

Et oo broidiltas kysynyt jeesiä?

Googlesta löytyy oikeesti aika paljon ohjeita tohon linuxin käyttöön ku jaksaa vähän nähdä vaivaa.
Chuck Norris ei lue kirjoja. Hän tietää jo kaiken

Tags: