Kirjoittaja Aihe: Koneet  (Luettu 15142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
Vs: Koneet
« Vastaus #25 : sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 18:34 »
No riippuu millasta konetta olet kasaamassa. Itte kasasin tuolta oman koneen ja otin Intelin prossun. En mä kyl sit tiedä et mitä eroja noilla prossujen merkeillä on. Mut tää oma nyt on pörissy täs ihan kivasti.
Siis meinasin, et mistä pääsee ihan ite valittee ne tohon.. Siis iha sama onko intel vai amd.. Mietin et minkä valitten niist pelaajan kone vai turvallinen ja edullinen vai onko sil välii? Et laittaako se turvallisessa ja edullisessa vaan semmosen oletuksen ja sitä saa muokata vaikka miksä tahansa uber pelikoneeks, vai onko siinä vaan valittavana edullisia osia, kun taas kun valitsee pelaajan koneen nii saa muokata vaan komponentteja jotka on pelille hyviä, vai onko ne samat, vaikka sä minkä otat siit amd kohdasta tai intel?

Antec P182 meikällä on nyt tuo kotelona, ja tyytyväinen olen. Ainakin parempi kuin edellinen koteloni (nexus, mallia en muista, vanha).
Mietin lähinnä, että mitä kannattaa huomioida kun ostaa koteloa :D  Ja onko iso vai pieni jne

Jos ei oo ihan akuutti tarve uudelle koneelle niin tilaappas osat saksasta, samasta puljusta kasaus 20e ja rahdit 30e.
Joo tuolta sivulta, nii mistäs pääset kasaan sen koneen? Vai onko ideana tilata osat yksitellen?
« Viimeksi muokattu: sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 19:02 kirjoittanut Juide »

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #26 : sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 19:09 »
Joo .. siis se ehdottelee sen mukaan komponentteja minkä tosta luettelosta valitset. Gamer koneeseen tehokkaampia näyttiksiä jne jne ..
Mä taisin rakentaa oman koneeni tosta Silent i7 intel core i7 kohdasta.
Chuck Norris ei lue kirjoja. Hän tietää jo kaiken

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #27 : sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 19:38 »
Avoinna viel, et millä perusteilla kotelo valitaan ja sama juttu powerissa? Eihän powerissa oo mitään muuta, kuhan tarpeeks antaa tehoo

\/ Ent powah?
« Viimeksi muokattu: sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 20:20 kirjoittanut Juide »

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #28 : sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 19:52 »
Avoinna viel, et millä perusteilla kotelo valitaan ja sama juttu powerissa? Eihän powerissa oo mitään muuta, kuhan tarpeeks antaa tehoo

Kotelo ois mun mielestä hyvä olla sellanen että siin on edessä pari usb liitäntää ja että se eristää hyvin ääntä.

Mulla on Nexus Caterpillar Silent Case.

Poissa Raining

• Kirjailija
  • *
« Vastaus #29 : sunnuntai 16 Elokuu - 2009 - 23:03 »
Voiks joku selittää, mitä eroa näil on?

- 1,0 - 2,5" -levyt
- ATA -levyt
- SATA / SATA 2 -levyt
- SCSI -levyt
- SSD -levyt
- Ulkoiset kiintolevyt

Ja kohdassa SATA / SATA 2 -levyt
Mikä tekee tästä halvemman?

1 1TB, Caviar GP, 3.5", SATAII/300, 32MB, 7200RPM Kuin 250gb isommasta

2 750GB, RAID Edition3, 3.5", SATA2, 32MB, 7200RPM Ja tästä yli 700GB Isommasta

3 74 GB, Raptor, 3.5", SATA/150, 16MB, 10000RPM Kuin tosta

Tai sitten

1.5 TB, Caviar GP, 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM

300GB Velociraptor, 2.5", SATA II/300, 16MB, 10.000RPM Ku satkun kalliimpi?
« Viimeksi muokattu: maanantai 17 Elokuu - 2009 - 14:38 kirjoittanut Ex Pelaaja »

Se on huijaamista vain jos jää siitä kiinni. -Al Bundy.

Jazzbunny

« Vastaus #30 : maanantai 17 Elokuu - 2009 - 14:57 »
1) 1TB, Caviar GP - takuu 3v
2) 750GB - takuu 5v
3) 10 000 kierrosta minuutissa - lähinnä meinattu palvelimiin tai e-peniksen koon kasvattamiseen.

Tosta 2.5 tuuman 300gigan Velociraptorista sanotaan mm:
2.5" malli ilman 3.5" kehikkoa esim. hyvin jäähdytettyihin palvelimiin. HUOM! Tätä ei ole suunniteltu kannettaviin.

Koon puolestahan tuo sopis kannettavaankin :)

Kotikoneisiin paras hinta/laatu-suhde löytyy nykyään jostain tosta 1TB - 1.5TB vaiheilta. Tosin jos 80€ saat 1TB 12kk takuulla ja 120€ saat 1TB 5v takuulla niin musta toi neljäkybää on aika järkevää sijottaa tohon laatuun, kovalevyt hajoaa kuitenki jossain vaiheessa.

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #31 : maanantai 17 Elokuu - 2009 - 15:34 »
Jos ei oo ihan akuutti tarve uudelle koneelle niin tilaappas osat saksasta, samasta puljusta kasaus 20e ja rahdit 30e.
Joo tuolta sivulta, nii mistäs pääset kasaan sen koneen? Vai onko ideana tilata osat yksitellen?
[/quote]

Joo bumb? : DDDD

Ja mist tietää et power tarpeeks tehokas?

Sammakko

« Vastaus #32 : maanantai 17 Elokuu - 2009 - 22:10 »
Tietääkös kukaan tälläisestä kotelosta kun; MODECOM CASE HARRY BLACK,PFC,TAC, USB
Yritän kattella jos löytyis tietoa että millainen ilmankierto tässä on mutta ei löytynyt.
Nimittäin itse kokosin 500 e maksavan koneen tuolla mikromafiassa (otin periaattessa kaikki osat Muppetin ehdotuksesta ja siitä miinustelin ne asiat mitä on jo varalla).

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #33 : tiistai 18 Elokuu - 2009 - 00:45 »
Tietääkös kukaan tälläisestä kotelosta kun; MODECOM CASE HARRY BLACK,PFC,TAC, USB
Yritän kattella jos löytyis tietoa että millainen ilmankierto tässä on mutta ei löytynyt.
Nimittäin itse kokosin 500 e maksavan koneen tuolla mikromafiassa (otin periaattessa kaikki osat Muppetin ehdotuksesta ja siitä miinustelin ne asiat mitä on jo varalla).

Näytönohjaimista kandee sit aina kysyä myyjältä tai joltain joka oikeesti niistä jotain tietää et onx tehnyt hyvän valinnan. Usein saattaa olla sillein että joku toinen maksaa vaan parikybää enemmän mutta on esim. uudemmalla ja nopeammalla muistilla varustettu tms. Ettei sit jälkeen päin tartte vikistä.

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #34 : tiistai 18 Elokuu - 2009 - 18:13 »

Joo DOUBLE bumb? : DDDD

Ja mist tietää et power tarpeeks tehokas?
Srry, kun tällee mut voitte vaikka poistaa viestin ku vastaus tullu :D

Jazzbunny

« Vastaus #35 : keskiviikko 19 Elokuu - 2009 - 19:11 »
Joku 400W on ihan suht tehokkaaseenkin koneeseen riittävä.

Prossu ja näytönohjain imee eniten virtaa joten vähän niiden mukaan pitää pelaa jos rakentaa jotain ihan kilari vehjettä. Tämmösen tutkimuksen mukaan joku tollanen huippu- prosessori & näytönohjain nykäsee ~300 wattia täys rasituksessa. Tuulettimet, emolevy, kovalevyt, DVD yms ei vie yhteensä edes 30W normaalikoneessa.

Jos sulla olis tollasessa koneessa joku 350W virtalähde niin sen tuuletin pyöris kyl kokoaika iha kympillä eli toi virtalähde kandee vähä ampua yli niin se ei pidä mitään ihan tautista meteliä oman lämpenemisensä takia.

Monissa koteloissa tulee toi virtalähde messissä joten jos se ei räjähdä käsiin niin käytä sitä.

Tuolta Saksalaiselta sivulta valkkaillaan ne osat yksitellen sellaseen kokoonpanoon jostain en muista mistä. Samote tuolta Mikromafian sivuilta. Luulis et jos tulee jotain vikaa koneeseen niin voi olla snadisti helpompaa setviä sitä Suomalaisen firman, kun ton nahkahousukansan kanssa, mut en ole varma.
« Viimeksi muokattu: keskiviikko 19 Elokuu - 2009 - 19:17 kirjoittanut Jazzbunny »

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #36 : tiistai 25 Elokuu - 2009 - 18:50 »
Onko kellään tietoo mikä on:
TMPIN2
Winbond W83627HF
^ molemmat esiintyy Cpuid HW monitor ohjelmassa. Winbound myös speedfansissa

Ja onko kellään jotain hyvää ohjelmaa:
Katsomaan lämpötilat koneesta?

Poissa Waltsu

• Wanha kirjailijamestari
  • *
« Vastaus #37 : lauantai 29 Elokuu - 2009 - 22:56 »
Eiköhän google löydä niitä... Ainut ongelma, että sulla pitää olla esim. emolevyssä anturi joka mittaa sitä lämpöä...

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #38 : sunnuntai 30 Elokuu - 2009 - 21:09 »
Suoraan asiaan:
Tiedän että tuuletus menee sillai et ilma edestä sisään ja sit sit pois powerista. Ja näin on mulla nyt.. Eli yks kotelo tuuletin..

Tossa ois yks ylimääränen tuuletin, nii mietin kannattaako laittaa sinne powerin alapuolelle heittää ilmaa pois perästä, vai huonotaako vaan se sitä järjestelyä, ettei se ilma mee powerin kautta pois vaan suoraan sieltä alhaalta?

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #39 : maanantai 31 Elokuu - 2009 - 14:23 »
Mä oon ymmärtäny näin: Koska lämmin ilma nousee ylöspäin, pitää kylmä ilma ottaa alhaalta, ja lämmin puhaltaa ulos ylhäältä... Ton mukaan mä oon noita funtsinu. Koita laittaa se tuuletin sinne powerin alle puhaltelemaan ulos, ja kato mitä lämmöille tapahtuu.. Sillähän se selviää.

Poissa English Bulldog

• Axe Hunter
  • Kirjailija
  • *
« Vastaus #40 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 11:17 »
***** kun on näin surkea kone niin ei voi pelata oikein mitään   >:(   

Pitää varmaan joskus hankkia uusi :P

Poissa Petey

• Kirjoittelija
  • *
« Vastaus #41 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 11:34 »
En tiedä oisko tästä ihan uus aihe pitänyt tehä, mutta voisko joku kertoo mulle tai linkittää jonkun aiheen, Macísta Windowsiin nähden, oon harkinnut ihan tosissaan Mac:iin siirtymistä, mutta pitäs hankkia tietoa ensin onko esim järkevä vaihto, miten yhteensopivuus, voiko ohjelmat kääntää macille jnejne.

Poissa rediz

• Varsinainen kirjailija
  • *
  • Pm jos EVE:tät
« Vastaus #42 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 14:26 »
En tiedä oisko tästä ihan uus aihe pitänyt tehä, mutta voisko joku kertoo mulle tai linkittää jonkun aiheen, Macísta Windowsiin nähden, oon harkinnut ihan tosissaan Mac:iin siirtymistä, mutta pitäs hankkia tietoa ensin onko esim järkevä vaihto, miten yhteensopivuus, voiko ohjelmat kääntää macille jnejne.
Kysy mielummin meiltä, mitä haluat tietää tästä. Mutta omppu koneille pystyy asentamaan esim windows xp:n kohtuu helposti, mutta sittenhän se onkin macki windowssilla eikä OSX:llä kuten se normaalisti olisi. OSX:llä on omat "office" ohjelmat. Mutta suurempaa windows emulaattoria kuten Wine linuxilla ei mackillä taida olla. Elikkä windows ohjelmia ei tietääkseni saa mitenkään suoraan toimimaan mackillä.

Että kokeile vaikka ensin linuxia, koska sen voi helposti kokeilla live-levyillä / live-usb jutuilla ilman, että sitä tarvitsee asentaa. Olettaen, että et ole muita käyttöjärjestelmiä hirveästi käyttänyt.
Asus P6T .:. Intel I7 2.66ghz .:. 6Gb ram .:. nVidia GTX 285 1Gb .:. Spinpoint 1Tb

Poissa Petey

• Kirjoittelija
  • *
« Vastaus #43 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 14:30 »
Kysy mielummin meiltä, mitä haluat tietää tästä. Mutta omppu koneille pystyy asentamaan esim windows xp:n kohtuu helposti, mutta sittenhän se onkin macki windowssilla eikä OSX:llä kuten se normaalisti olisi. OSX:llä on omat "office" ohjelmat. Mutta suurempaa windows emulaattoria kuten Wine linuxilla ei mackillä taida olla. Elikkä windows ohjelmia ei tietääkseni saa mitenkään suoraan toimimaan mackillä.

Että kokeile vaikka ensin linuxia, koska sen voi helposti kokeilla live-levyillä / live-usb jutuilla ilman, että sitä tarvitsee asentaa. Olettaen, että et ole muita käyttöjärjestelmiä hirveästi käyttänyt.
En halua winkkaa applen koneeseen, se olis vähän ku ostais uuden Mersun ja laittas sinne ladan moottorin sisään. Haluaisin siis tietää Macin edut winkkaan nähden koska sitä macia on niin kovasti hehkutettu, onko se oikeesti niin hyvä mitä puhutaan. Onko helppokäyttöinen? Ois jees jos jollain on MAC ni kertois vähän käyttö kokemuksia.

Flango

« Vastaus #44 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 14:34 »
Jaa siskon poika ystävällä on se, ja mitä nyt oon vähän sitä käyttänyt niin aika vaikea aluks käyttää, pitää totutella aika kauankin ja pelithän siinä ei juuri toimi, näin mä tajusin paitsi jotkut erikseen macille tehdyt, eiks se oo enemmän niinkun opiskelu /työ käyttöön parempi?

Poissa Petey

• Kirjoittelija
  • *
« Vastaus #45 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 14:40 »
Jaa siskon poika ystävällä on se, ja mitä nyt oon vähän sitä käyttänyt niin aika vaikea aluks käyttää, pitää totutella aika kauankin ja pelithän siinä ei juuri toimi, näin mä tajusin paitsi jotkut erikseen macille tehdyt, eiks se oo enemmän niinkun opiskelu /työ käyttöön parempi?
Niinno, pelaan spider pasianssia ja vapaakenttää.... Ei siis kovin olennainen juttu :)

Poissa rediz

• Varsinainen kirjailija
  • *
  • Pm jos EVE:tät
« Vastaus #46 : lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 16:34 »
Niinno, pelaan spider pasianssia ja vapaakenttää.... Ei siis kovin olennainen juttu :)
Suosittelisin siis, että kokeilit jotain linuxia.
« Viimeksi muokattu: lauantai 19 Syyskuu - 2009 - 17:05 kirjoittanut rediz »
Asus P6T .:. Intel I7 2.66ghz .:. 6Gb ram .:. nVidia GTX 285 1Gb .:. Spinpoint 1Tb

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #47 : lauantai 03 Lokakuu - 2009 - 11:34 »
Kaverilla on mac, missä dualboottina windows. Se on ihan kivan oloinen combo jos sitä mäkkiä pitää väkisin hankkia. Normaali käytössä mac, ja jos haluaa pelata niin buuttaa windowsin puolelle. En noista mäkin tehoista oikein osaa sanoa, että miten pärjää pelikäytössä kun en oo perehtyny. Laneilla se kaverin mäkki pyöritteli kyllä mukavasti TrackManiaa ja ET: Quakewarssia.. Tarviiko sitten muita lani-pelejä enää pelailla...? ;)

Mutta joo oon redizin kanssa samoilla linjoilla, kannattaa koittaa eka ubuntua jos jaksaa hiukaa säätää. Saa mäkin edut ja ei tarvitse uutta konetta ostaa. Mäkissä se säätö vain olisi tehty valmiina...

Poissa Juide

• Melkeen GM
  • Varsinainen kirjailija
  • *
« Vastaus #48 : lauantai 03 Lokakuu - 2009 - 13:37 »
ei kannata maccia ku maksaa niin paljon, jossei oikeesti tarvii sitä, et mielummin osta pc ja siihe linux dualboottii imo :D

hyvän pcn saat 1k e ja macistä joudut maksaa 5k (pro) mut siinä onkin herkkuja mukana.. parhaimmillaan macci maksaa 10k-20k €

kaverilla on macci, ja se tekee sillä semmosta duunii johon riittäs pelkkä symbian kännykkä eli mesettää :D ja makso siitä yli 1000e reilusti..

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #49 : lauantai 03 Lokakuu - 2009 - 14:06 »
http://store.apple.com/fi/browse/home/shop_mac/family/macbook_pro?mco=MTA4MTU1ODQ

Tollanen maksaa sen 1.200e~ pienemmällä prossulla, ja eiköhän kuitenkin laatu ole samantasoista kun 1000e maksavan pc:nkin. Ongelma tossa linuxdualbootissa on se, että joudut opettelemaan linuxia syvemmälle kun olisi tarvis jos jokin asia ei pelitäkkään. Aika moni (ei 15v tietenkään..) on valmis sen pari sataa euroa valmis maksamaan, jotta saa oikeasti toimivan koneen mitä ei tarvitse säätää. Kun kaikille se tietokoneen käytön prioriteetti ei ole se, että saa räplätä jotain virhettä pois 5h, vaan että se kone toimii niinkuin sen pitää. Ja siinä kohtaa on aivan sama onko se mäkki pc vaiko IBM PC (jos se nyt toimisi vaikka on jo wwwwanha).

Tags: