Kirjoittaja Aihe: teknisiä ongelmia  (Luettu 62167 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jazzbunny

Vs: teknisiä ongelmia
« Vastaus #50 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 15:00 »
Jazzbunny:Joku taitaa olla hieman väsyny :D Lueppas uudestaan, vai oliko ihan typo vaan. Pelailen siis LUNARALLA, joka sijaitsee SAKSASSA, elikkäs pitäs varmaa jotain ameriikan servuu kokeilla. Ja tosiaan, kuten sanoin, en ole vaihtamassa Vistaa pois. Ja kuten sanoin, kaiken mahdollisen oon päivittänyt. :p
Kandee silti testaa jollain toisella käyttöjärjestelmällä, niin näet onko vika siinä käyttöjärjestelmässä (korjautuu ehkä esim SP1 paketin myötä, tai jonkun muun kikan avulla) vai onko vika jossain muualla. Lyöt vaan jonkun Live-CD:n koneeseen niin ei tarvii asennella mitään dual boot juttuja testaamisen takia.

Visvassa on ainakin ihan buginen network stack, mutten tiedä johtuuko ongelmasi siitä, voit lukea lisää klikkaamalla kuvaa:

Ycop: Miten se voi toimia vakaammin? Kyllä se mulla pysyy pystyssä Server Savesta - Server Saveen, joka on mielestäni ihan riittävästi :D
äkspeellä ku kikkaili niin se heitti välillä random prosessin epävakaaseen tilaan = cruuush, jos esim koitti multi taskittaa wordia, media playeria, tibiaa, exceliä pienenteli ja suurenteli noita niin heitti niistä jonkun ihan randomisti "ei vastaa" tilaan gl & hf
Olisko ollu joku vanhan koneen rauta/ajuri ongelma jos random ohjelmat kaatuilee :)

Poissa Saylor

• Addiktio vaivaa
  • *
« Vastaus #51 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 15:22 »
Joo siis, mulla on kanssa ollut ja on vieläkin samalaisia pieniä lageja ja freezejä. (Itsellänikin vista)
Itsellä ainakin ne vain häviävät joskus ja sitten tulevat takaisin joskus. Jos löydät ratkaisun niin laitahan mulle pm tai sitten viestiä ihan vaan kun olen online.

Poissa Waltsu

• Wanha kirjailijamestari
  • *
« Vastaus #52 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 15:37 »
Ei ole uutta, jos Windows ei saa uutta käyttöjärjestelmää toimimaan kunnolla aluksi, ja se on buginen. Vika voi juuri johtua siitä, että nettiyhteys pätkii. Sitä ei huomaa selainta käyttäessä, koska jos nettisivu aukeaa 2 sek hitaammin, ei sitä edes huomaa. Kokeileppa pelata jotain muuta nettipeliä ja katso onko sama tilanne, että freezeä tulee myös siellä.

Toinen syy joka tuli mieleen on myös se, että cipsoft on vasta äskettäin alkanut tukea vistaa, joten vika voi myös löytyä tibiasta. Ei ole cipsofti porukat ainakaan minua ammattitaidolla vakuuttaneet :D

Poissa Arcanius

• *
« Vastaus #53 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 16:02 »
Noniin pojat, pistän kaikille teille pähkinän purtavaksi.

Stoori:

Ennen kun ostin tän uuden koneen, tibia toimi moitteettomasti. Kone oli 1,6ghz 512 ram ja geforce 7500 tjn (vanha ku mikä enivei), windows 2k ja aivan totaalisen täynnä p*skaa. Uuden koneen kun ostin, rupes ilmenee freezejä n. 2min välein, joiden välillä tibia toimii mahtavasti. Freezet kestää pari sec, eikä ikinä johda kickiin. Oon kokeillu kaikki maholliset updatet, settinkejä oon pyöritelly aivan perkeleesti, kuulin et amd dualcore optimizerillä toimis, eipä lähtenu skulaa.

Tämänhetkinen kone:

AMD X2 DualCore 5000+
3GB RAM
nVIDIA 8600GT
Windows Vista Home Basic, 32mb
DirectX10 (kyllä, olen kokeillut vanhojakin)

Ja ne, ketkä kuvittelee postaavansa tälläistä "LOL OMG VISTA HOMMAA XP NOOBI" voi samantien mennä itteensä ja miettiä että onko postaamisessa järkeä. En ole vaihtamassa vistaa yhtään mihinkään.

Joten, siitä vain miettimään ja postaa jos tulee pieninkin ajatus (järkevä). Postatkaa ihmeessä kysymyksiä jos tulee jotai mielee.

Sun ongelmas taitaa olla tuo AMD duelcore. Oon lukenu vähän joka puolelta että Tibia ei tykkää toimia AMD dualcorella.

Poissa Jooky

• Konkari
  • *
« Vastaus #54 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 16:35 »
Kyllä se mulla toimii, vaikka dual core onkin.
The universe is vast and we are so small. There is really only one thing we can ever truly control.
Whether we are good or evil.
-Oma Desala

anavee

« Vastaus #55 : torstai 10 Tammikuu - 2008 - 21:11 »
Joo-o.

Jazzbunny: Meinaatko että vetäsen siis yhteensopivuusasetuksien kautta sen toisen käyttiksen vai meinasitko ihan että vetäs koneeseen kokonaa uuden käyttiksen?

Arcanius: Joo, oon kans kuullu et toi DualCore aiheuttais bugeja, mut se on noissa tapauksissa kuulemma korjaantunu iha sillä että on asentanu sen DualCore Optimizerin joka siis periaatteessa pistää ohjelmat toimimaan yhdellä tietyllä prossulla, eikä siis käytä molempia yhtäaikaa. Eipä mulla korjaantunu sillä.

EDIT: Joo, ja tajusin tosiaan tossa että mähän vedän wlanilla ja pitää kokeilla ihan perinteisellä piuhalla että onko vika netissä.  :slap:

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #56 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 09:51 »
Hymz .. eksä voi kokeilla sitä toista käyttistä ihan vaa sillei että isket live cd:n sisälle ja katot toimiiko?
Chuck Norris ei lue kirjoja. Hän tietää jo kaiken

Poissa Croc Cooc

• Konkari
  • *
« Vastaus #57 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 10:51 »
Ei se voi.. :baby:

anavee

« Vastaus #58 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 11:32 »
No voi venäjä :D Nyt kyllä tuntee ittensä hölmöks. Se lähti skulaa sillä että vaihto wlanin normaaliin piuhaan  :thumbsup:

Poissa jannemies

• Addiktio vaivaa
  • *
« Vastaus #59 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 12:09 »
olisit kertonu että pelaat langattmomalla , kaverilla perus netin mukana tullu modeemi mis wlan ja gigantista wlantikku , netti katkee vähintää joka 2 minuutti ja suuria ongelmia esim steamin kans , tibian ei kylläkään :O

edit : siis oli , tietenki laitto langalla sit

Jazzbunny

« Vastaus #60 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 12:22 »
Wlan tuotteissa kandee välttää niitä ihan halvimpia vehkeitä, niistä on enempi harmia kun hyötyä. esim Linksys tekee sopuhintaan hyvin toimivia tuotteita. Samoten kannettavissa koneissa kannattaa katsoa vähän mitä sieltä sisältä löytyy, jos koneesta löytyy esim Atheros piirisarjaan perustuva verkkokortti voi odotettavissa olla enemmän ongelmia (ja/tai huonoa toimintaa) kuin esim Intelin piirisasrjalla.

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #61 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 16:11 »
Tai sitten ongelma voi olla myös, että singaali ei pääse kulkemaan kunnolla. Eiköhän niitäkin seinia löydy mistä se signaali ei pääse läpi

anavee

« Vastaus #62 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 16:45 »
Joo no luultavasti johtu nettiboxin huonosta sijoituksesta tjn. Ennen pikkuveli veteli wlanilla ja mul oli vanhas konees piuhalla kiinni. Ostin uuden koneen ja pikkuveli otti boxin omaan huoneeseen ja liitti piuhalla ja mä vetelin sit langattomal täl uudel koneel. Signaalin vahvuus kylläki oli paras mahdollinen mut en sit tiiä. Pääasia on et se toimii :p

Kiitokset kaikille jotka yrittivät auttaa :D

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #63 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 16:48 »
No oltiin kaikki kyllä ihan pihalla, mutta pääasia että nyt pelittää taas :D
Kannattaa tosiaan ensi kerralla kertoa kaikki mitä on tehnyt koneeseen liittyen :D

Rannuboi

« Vastaus #64 : perjantai 11 Tammikuu - 2008 - 16:56 »
Niin elikkä haluisin tietää syyn miks mun tibia aina yht äkkiä kickaa.. Menee vaan pois ja tulee 20 sec pääst takas tai siis tulee player listille.
Kone formatotoitui itse ku virus iski ja poisti kaikki tiedostot ja se tekee aina vaan sitä samaa..
Että. Tietääkö kukaa mikä vois olla syynä.? :confused:
Ja tämä vika on vain omassa koneessa eikä netissä ole mitään vikaa ja tämä on toistunu about vuoden ajan

Poissa Muppet

• Animal
  • *
« Vastaus #65 : lauantai 12 Tammikuu - 2008 - 00:27 »
Ootko kattonu että modeemin asetukset on kondiksessa?
Chuck Norris ei lue kirjoja. Hän tietää jo kaiken

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #66 : lauantai 12 Tammikuu - 2008 - 02:31 »
Niin elikkä haluisin tietää syyn miks mun tibia aina yht äkkiä kickaa.. Menee vaan pois ja tulee 20 sec pääst takas tai siis tulee player listille.
Kone formatotoitui itse ku virus iski ja poisti kaikki tiedostot ja se tekee aina vaan sitä samaa..
Että. Tietääkö kukaa mikä vois olla syynä.? :confused:
Ja tämä vika on vain omassa koneessa eikä netissä ole mitään vikaa ja tämä on toistunu about vuoden ajan

Siis toi voi johtua ihan mistä tahansa... Teoriassa kick johtuu siitä, että tibiaclient ei saa enää paketteja servulta, joten se ei pysty päivittämään ruutua. Ja lopulta se toteaa että yhteys on katkennut ja heittää sut player ikkunaan. Eli nettiyhteydessa voi olla häikkää, joten koitappa pelata jotain muuta reaaliaikaista nettipeliä ja katso pätkiikö myös ne.
Ja toinen mahdollinen syy on, että sinulla on koneessa taas joku virus, joka häiritsee nettiliikennettä. Kerroppas mitä virustorjuntaa ja palomuuria käytät. Ja koita ajaa myös joku spywaren poisto-ohjelma.

kehweli

« Vastaus #67 : keskiviikko 16 Tammikuu - 2008 - 15:02 »
Miksi muuten tibia on taas keskeytetty`?  :dry: Ja mone aikoihin sinne pääsis takas

Poissa Xacharia

• Konkari
  • *
« Vastaus #68 : sunnuntai 20 Tammikuu - 2008 - 13:42 »
Kaveri sano että nyt näkyy paremmin ku ennen, joten en haluu ees tietää miltä se enne näytti oisko jollain kokemusta....?

Poissa Sata kalus

• Varsinainen kirjailija
  • *
  • teh great sata
« Vastaus #69 : sunnuntai 20 Tammikuu - 2008 - 13:48 »
botilla ainakin tekee noin, kun bottaa ja sitten tekee jotain muuta, vaikka pelaa jotain peliä niin menee noin.:)
this is my spawn so you betta leave
or my friend will come and keel
he will poke u in the ass
and make u cum so fast
you won't even notice
that your cum is all up on me
then im gonna rape ya big
with my massive black dick
I'll fuck you in your anus
and make you scream: HAIL SATA KALUS
(c) jhon doe<3

Poissa Xacharia

• Konkari
  • *
« Vastaus #70 : sunnuntai 20 Tammikuu - 2008 - 13:49 »
Joo toi kamu ei edes tiedä mikä bot on, joten sen voi suoraan rajata ulos :d

Poissa OsQu

• Konkari
  • *
« Vastaus #71 : sunnuntai 20 Tammikuu - 2008 - 14:09 »
Käskeppä sitä kaveria vaihtamaan johonki toiseen graphics engineen.. Eli kikkailee niiden DirectXien ja Open GL:n välillä

Poissa Xacharia

• Konkari
  • *
« Vastaus #72 : sunnuntai 20 Tammikuu - 2008 - 14:23 »
ei auttanu mitään, paitsi että kun vaihto open GL tibia tilttas :D

Poissa jannemies

• Addiktio vaivaa
  • *
« Vastaus #73 : keskiviikko 23 Tammikuu - 2008 - 14:16 »
harvinasen qra kone kaverillas taitaa olla  :Respekt: :Respekt:

Poissa Waltsu

• *
« Vastaus #74 : keskiviikko 23 Tammikuu - 2008 - 22:15 »
jannemiehen voisi lähettää lomille hetkeksi. Rakentavia kommentteja. Luulen että tämä forumi ei ole sitä päänaukomista varten, vaan voisit kyllä samalla koittaa auttaa. Jos et osaa, niin voit jättää nuo kommentit pois.

Asiaan:

Voipi olla, että näytönohjain on rikki, tai ainakin ajureissa voi olla jotain häikkää... Eli kannattaa siis päivittää eka näyttiksen ajurit, ja koittaa jotain toista peliä, että tuleeko siinä ongelmia näytönohjaimen kanssa. Sitten käyt antamassa sun näytönohjaime kaverille ja kaveri pistää sen koneeseen kiinni, ja sä otat sen näytönohjaimen ja koitat että tuleeko sulla noita ongelmia. Jos tulee, ja kaverilla ei niin vika on näyttiksessä ja uusi tilalle. (Olettaen tietenkin että jos sopii, muuten täytyy hommata jostain muualta se toinen näyttis mikä sopii sun kaverin emoon)

Tags: